Protestantse Gemeente Callantsoog

Gedenkbord in Maastricht Gedenkbord in Maastricht

Het is moeilijk te zien, maar de oude letters zijn overgeschilderd waarschijnlijk midden 19e eeuw en aangepast aan de letters van die tijd. Bijvoorbeeld de "O" en de "G" waren veel ronder van binnen, je ziet dat het wit iets doorschijnt. De witte verf is nog heel erg mooi en weinig beschadigd, het is een witte loodverf, ook nu nog de mooiste verf volgens de restauratoren. Alleen wat dik, vandaar de strepen, maar ook giftig vanwege het lood. Dus absoluut niet schuren. Inmiddels is men in het atelier bezig de schroefgaten te vullen, men ziet er daarna bijna niets meer van.